úterý 20. března 2012

Infarktové Lužánky

To jsem celá já. Před startem závodu všechno milionkrát kontroluji a již nastavené přenastavuji. Někdo by mi to měl zakázat. Tentokrát to odnesl hrudní pás. Nebo aspoň jinak si neumím vysvětlit ta závratná čísla, do kterých mi vybíhala tepovka na hodinkách během závodu Běh Lužánkami. Vlastně už bych teď měla být možná po smrti. Ještě že jsem se to dozvěděla až při vyčítání dat, doma, v klidu u kompjůtru.



Při počtu několika desítek závodníků se start nedá nepřepálit. Přece nepoběžím poslední. Zpomalil mě až pohled na hodinky, které ukazovaly 3:36 na kilometr. I když je trať pro ženy dlouhá jen 3,2km, toto nemůžu vydržet. Navíc se mi zdá, že hrudní pás jsem si na poslední chvíli moc přitáhla a nemůžu se pořádně nadechnout. Chvíli s ním zápasím a posouvám ho trošku níž. Že to byla blbost, jsem věděla hned, teď se budu zbytek běhu soustředit jen na to, aby z hrudního pásu nebyl bederní.
V Lužánkách běží ženy dvě kola. Je to vcelku rovinatá trať, ale mně se zdá, že ten kopeček s převýšením nula nula nic, se při tom rychlém tempu změnil na pořádný kopec. Funím nahoru za občasného povzbuzení diváků a nijak se netěším na druhé kolo. Vlastně vůbec jsem si nerozložila síly. Než se stačím vydýchat, je tu proběhnutí cílovou rovinkou, kde když slyším v amplionu svoje jméno, tak ještě zrychluji. Na dalších metrech mě povzbuzuje rodina, to zase nejde zpomalit, pak už je to mírně z kopce, tam mi nohy běží samy. V polovině druhého kola slyším, jak se v cíli finišuje a já tam chci být už taky. Do kopečka mám na dosah pár soupeřek, tak to přece nezabalím no a cílovou rovinku za povzbuzování diváků nejde vypustit. A co je výsledkem? Maximální tep 228 krátce po startu, pak několikrát přes 210 a průměrná tepová frekvence činí panečku úctyhodných 196 tepů za minutu. Tedy v tomto případě to není číslo hodno úcty, nýbrž zamyšlení se, jestli za to může moje přepálené tempo nebo ten posunutý pás. Vzhledem k tomu, že na všech fotkách jsem sešklebená jak Quasimodo a v krku mě pálí ještě teď, tak to bude možná to tempo. Zůstanu raději u delších závodů. Z druhého místa, které jsem nakonec ve veteránkách nad 35 vyběhala, mám samozřejmě velkou radost, ale za infarkt mi nestojí :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat