neděle 24. února 2013

Sláva sněhu


Včera jsem vyběhla do chumelenice. Původně to mělo být zaběhnutí si do práce pro zapomenutou nabíječku, nakonec to byl nezapomenutelný zimní zážitek.


Venku tak hustě sněžilo, že i pejskaři stáli ve vchodě a venčili své miláčky před barákem. Na chodníku nebyly žádné stopy. Vlastně ani nebylo vidět, kde končí chodník a kde začíná silnice. Nikde nikdo a široká bílá dálnice jen pro mě. Pod nohami mi křupe sníh a po tváři se rozlévá samovolně úsměv. Připadám si trochu jako blázen, ale usmívat se nepřestávám. Proč taky ... je mi dobře. Všechno vypadá čistě a kromě mých kroků nic, než ticho. Velké vločky mě zastudí na tváři, než se rozpustí a v podobě studených kapek mi stékají po tváři. Voda studí a mění se ve zmrzlou krustičku. Mám z toho jakousi úchylnou radost. Myslím, že je ta radost na mém běhu i vidět. Připadám si lehce, jako jedna z vloček. Voda mi zamrzá na řasách, na které se lepí velké vločky. Mám dlouhé bílé řasy, jako mívají ledové královny v pohádkách. Dneska je to venku celé jedna velká pohádka. Škoda, že letos už asi poslední.


Žádné komentáře:

Okomentovat