neděle 9. června 2013

Horská výzva - Šumava

Roční absťák od závodů udělal své a tak jsem na Šumavu odjížděla děsně natěšená. Dá se říct, že mě tato nálada neopustila až do cíle. Když pominu maličkosti, ten den se zkrátka povedl. Ale popořádku ...
Na Zadov jsme přijeli tak, abychom se ještě stihli navečeřet. Slupli jsme grilované kuřátko, protože jinak zde prodávali ve stáncích buď jen párky a klobásy nebo klobásy a párky a to jsem věděla, že bych v sobě cítila ještě hodně dlouho. Pak na sebe naházet oblečení, čelovku, pásek s pitím, nějakou tu tyčinku, náhradní baterky, alu folii, mobil, tepák, Garminy, mapu ... docela dost věcí, i když to na první pohled vypadá, že nic nemám :)


23:30 - Start. Kousek s Davidem běžíme, ale hned jak se začíná stoupat, přecházíme do chůze. Jak jsem panu doktorovi slíbila, musím si hlídat tepovku. Žene se přes nás hromada lidí, ale spoustu jich nahoře zase předcházíme.
5 km - Tak krátce po startu a pole už je díky náročnému terénu roztrhané. Kameny, bláto, kořeny, tma a já jsem ve svém živlu. Takovéto cesty necesty miluju. Běžíme sami.
10 km - Neběželi jsme sami. Asi ten potok, který vedle nás hučel způsobil, že jsme neslyšeli žádné kroky ani hlasy. Teprve až jsme vyběhli z lesa na louku, tak jsem viděla, kolik čelovek je kousek za námi.
15 km - Cesta z vesnice vede přes louku. Nevidíme fáborky, ale utěšujeme se, že je nebylo kam umístit. Stoupáme k lesu a konečně je na cestě fáborek. Běžíme dolů podél lesa a najednou proti nám svítí čelovky. Něco tu nehraje. Buď jdeme špatně my nebo ty čelovky naproti. No byli jsme to my ... tak stoupáme zpátky ... ach jo.
20 km - Běžíme zase podél nějakého potoka mírně z kopce. Cesta krásně ubíhá, něco mluvím na Davida, ale neodpovídá. Otočím se a je mi jasné, že mu není dobře. Strašně z něj teče, podle mě se hrozně navlíkl, ale nechce to přiznat a svádí to na tempo, které jsem nasadila. Prý si určitě nehlídám tu tepovku ... což mu mile ráda vyvracím pohledem na Garminy. Začíná mu taky být špatně od žaludku. Pro jistotu si dává gel, aby mu pak bylo po zbytek závodu ještě hůř :)
25 km - Máme za sebou první občerstvovačku a před sebou pořádný kopec. Tempo rapidně kleslo. Mám sice spoustu energie, ale zrychlit nemůžu, to bychom to taky mohli brzy zabalit. Davča se trápí se žaludkem.
30 km - Kopec nemá konec a začíná svítat. Je to nádhera, nemůžu se vynadívat. Toto je na těch nočních závodech to nejúžasnější.


35 km - Davida donutil žaludek k biologické pauze. Stojím a čekám na něj. Pár dvojic nás předchází. Teď mě míjí dva chlapíci ve žlutém. Pozdravíme se a já si říkám, že toho jednoho odněkud znám. A za chvíli mi to došlo. Byl to určitě Honza12. Pak si uvědomuju, že znám z fotek i jeho parťáka ... Domlouvám se s Davidem, že na něj dole počkám a dobíhám kluky. Je to milé shledání, konečně člověk za slovy pozná i tvář :)
40 km - Na občerstvovačce jen dolévám lahvičky, beru do ruky kus koláče a běžíme dál. David stejně nemůže jíst. Běží se pěkně z ostra z kopce, vyslékáme bundy a pokračujeme dolů k Vydře. Je to nádherný úsek.


45 km - Mezi stromy začíná prostupovat sluníčko. Střídavě se kochám, fotím a dobíhám Davida.


50 km - Dobíhá nás Honza12 s Pavlem, kteří mezitím někde kufrovali. Za chvíli jim vidíme záda.


55 km - Nekonečná cesta podél splavného kanálu. Běžíme proti proudu, čili by to mělo být do kopce. Nevím proč, ale pořád mám pocit, že cesta vede z kopce. Nohy bohužel tento pocit nesdílí. A tak to řešíme indiánem.


60 km - Zase podél Vydry, tentokrát jen malý kousek a ještě proti proudu. Ale zlatá Vydra, která zůstala někde pod námi. Je horko a šplháme se na Kvildu.
65 km - Poslední občerstvovačka 10 km před cílem. David zjistil, že mu pomáhá čokoláda. Jen co do sebe dostal trochu energie, začíná zrychlovat.


70 km - Zjišťuji, že nemám mapu, kam se zapisují kontroly. Zapomněla jsem ji na poslední občerstvovačce. Zpátky se teda nevracím, ani kdyby mi u jména mělo svítit DNF. Snad se to nějak vyřeší. Teď už celou cestu běžíme.
75 km - Vbíháme na sjezdovku. Závěrečný sešup do cíle. Trochu jsme pomohli zlepšit čas dvojici kluků, co se před námi dali na úprk :) Chytáme se za ruce a probíháme cílem. Máme to za sebou a navíc před polednem, což byl takový náš minicíl :) A třešničkou na dortu je 4. místo v kategorii mix, což jsme vůbec nečekali. Je to hlavně díky Davidovi, který se dokázal překonat a většinu trasy běžel.


Po závodě jsme si dali ještě výšlap ke sprchám, které měly být za druhou zatáčkou, jen nám zapomněli sdělit, že od shora, takže jsme si vyšlápli tu závěrečnou sjezdovku ještě jednou :) Když jsme se vrátili, bylo už v cíli hodně lidí a celkově to tu vypadalo jak v nějakém táboře válečných veteránů :) Bylo celkem legrační pozorovat pohyb po schodech, které oddělovaly cíl od parkoviště :) Ale to už jsme nasedali do auta směr Brno.
Ještě bych chtěla organizátorům poděkovat za zařízení perfektního počasí. Taková jasná chvilka v těch propršených dnech.


23 komentářů:

  1. Renato, diky za krasny fotky!!! Skvely pripomenuti... Mimochodem, moc rad jsem te aspon na chvili poznal. Mimochodem podle toho kanalu nahoru se mi moc hezky bezelo... luxus..:)
    Ale vy? 4.misto v mixu.. gratulace velka gratulace!!!
    MSF! 12:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) Doběhli jsme 15 minut po vás, ale to už jsme se asi v cíli nějak minuli. Byla to krásná cesta. Od začátku do konce :)

      Vymazat
    2. No my tam ruzne popochazeli, umyli se jen tak decentne vlastni privezenou vodou..:)..pak si dali jidlo a supky smer domov...
      mas naprostou pravdu.. Bylo to moc hezky.. Tak at se dari! fakt luxusni fotky..Aspon je videt, proc jsme casteji bloudili.. 12:)

      Vymazat
  2. No já zírám. VŠICHNI běželi Šumavu... :o) Moc krásné fotky, hnedle bych se tam vydala

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pravda. Šumava je nádherná, navíc když vyjde počasí. Tak třeba příští rok na HV? :)

      Vymazat
    2. Myslíš jako dobrovolnice? :oD

      Vymazat
    3. No Leono ... to bych si nedovolila :) Hele ona se tam jde i poloviční trasa nebo dokonce jen runhill :)

      Vymazat
    4. To zní lákavě. 528 m (jestli jsem si to dobře přečetla) bych opravdu uběhnout mohla ;o)

      Vymazat
  3. Renčo opět moc krásný fotky a čtivej popis. O žádný únavě řeč nebyla, tak jste to museli zvládnout náramně, o čemž ostatně vypovídá luxusní čtvrté místo.. Moc gratujulu. Šumava je pro mně srdcová záležitost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc díky. Únava byla, ale až v cíli :) Nějak mi to sedlo a drobný bolístky jsem si nepřipouštěla :) Raději jsem se kochala přírodou :)

      Vymazat
  4. Blahopřeju k "bramboře", ráda jsem tě poznala. Koukala jsem, že se uvidíme v srpnu v Jeseníkách :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To byla ta nejlepší brambora jakou si umím představit :) Na Jeseníky se moc těším :)

      Vymazat
  5. Nádhera. Takhle to Renčo vypadá jako romantický výlet s nevýznamným zádrhelem v podobě Davidové nevolnosti. Jako by to ani nebylo přes 70 km. Blahopřeju a smekám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A představ si, ještě nám po cestě dávali najíst :))) Dokonce byly i škvarky! :)
      Moni, moc díky a těším se, že nám to konečně zas o nějakém víkendu vyjde a všechno probereme osobně :)

      Vymazat
  6. Jsem rád, že jsem Tě poznal, byť to bylo jen pár vteřin. Třeba se ještě někde potkáme a vteřiny změníme na minuty u nealko pivka. Samozřejmě také blahopřeji k absolutně luxusnímu výsledku.
    P.S. Ten kanál mi ani nepřipomínej ... tam mi bylo "trochu slabo"

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O tom nemám pochyb, že se někde potkáme :)
      Myslím, že kanál uvízl v paměti kdekomu :)

      Vymazat
  7. Jste naprosto skvělí!
    Jsem pyšná na to, že Vás znám a můžu s Vámi někdy běhat.
    Teď mám nucenou pauzu a léčím natrženou šlachu na rameni.Už mám absťák. Ach jo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, ty jsi smolař :( Pořád nějakej úraz :( Brzy se uzdrav a brzy přijeď :)

      Vymazat
  8. Pěkný :)) Ještě že to neuběhnu to bych mohl i zavidět :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Presne tak, presne tak. Parada!

      Vymazat
    2. Je to pěkná akce a nemusí se celá běžet. Spousta lidí to pojímá jako pěší akci. Noční pasáž stojí určitě za vyzkoušení :) Je to zase něco úplně jiného, než závody ve dne na asfaltu. A ty rána ... to svítání :)

      Vymazat
    3. No to svitani musi bejt nadherny kochani!

      Vymazat
  9. Čelovky jsou zrádné a zvlášť v množství ;)
    Ale naprosto a plně věřím a chápu, že to svítání naprosto stálo za to - to už tak bývá.

    OdpovědětVymazat