čtvrtek 19. března 2015

Seš na Stravě?

Zase nová aplikace. Zařekla jsem se, že mi úplně stačí Garmin, excelová tabulka, deníček s ručními zápisky a malůvkami, fotostory v mobilu a zápisky na blogu. To jsem ale ještě netušila, jak mě nakonec Strava semele.


Přiznám se, že když jsem asi od pátého kolegy dostala stejnou otázku "Jak to, že nejseš na Stravě?", dohnala mě zvědavost. Nechala jsem si ukázat, co to umí, ale nějak zvlášť mě to nezaujalo. Ale prý už je nás tam z firmy aspoň deset, tak se tam přece zaregistruj. No tak jo. Automatický upload mých dat z Garmina přes tapiriik.com  trval bratru 18 hodin. Vyplivlo to na mě různá čísla, statistiky, srovnání. Zajímavé. Své kouzlo ale Strava odhalila až tehdy, kdy jsme vytvořili klub. Pak to přišlo. Ukázal se leaderboard. Kdo z našeho klubu za minulý týden naběhal nejvíc kilometrů, kdo strávil během nejvíc času, kdo nastoupal nejvíc výškových metrů, kdo běhal nejčastěji ... Ukázala se holá pravda. A protože někteří nechtěli koukat holé pravdě do očí, začali konečně trochu víc běhat :)
První týdny jsem neměla šanci umístit se na prvních třech místech. A když už to bylo na spadnutí a v neděli v podvečer to vypadalo, že budu třetí v naběhaných kilometrech, kolega, co měl jen o pár kilásků naběháno míň, nelenil, v osm večer nasadil čelovku a běžel oběhnout přehradu (rozuměj trasu Vokolopriglu.cz). Ráno, první věc po probuzení, pohladím telefon, dotknu se oranžové ikonky, těším se, jak celý týden bude muset 20 borců koukat, jak já, jediná žena, stanula jsem na třetím místě ... a nic. Čtvrtá a čtvrtej už není na vývěsce vidět.
Takto to gradovalo až tak, že své týdenní běhy někteří nahrávali až v neděli pár minut před půlnocí, aby je už nikdo neměl šanci překonat. Zažili jsme i hádky o nesportovním chování a demonstrativní odhlašování se ze Stravy ... nicméně ... všichni jsme začali víc běhat. A tím splnila Strava svůj účel. Motivace v praxi.


Další level bylo spojení s Instagramem. Fotku, kterou pořídíte za běhu a kterou vystavíte na této aplikaci, automaticky Strava přiřadí ke konkrétnímu běhu. A tak jsem koukala, jak kolega, co denně běhá do práce ze vzdáleného Čebína, běhá za východu slunce kolem krásné kapličky. Moje romantická duše napsala nevinný komentář, že bych toto taky chtěla vidět. Výsledkem bylo, že ačkoliv to mám 1,2 km do práce a z kanceláře téměr vidím střechu našeho domu, jela jsem v šest ráno vlakem do Čebína, abych mohla s kolegou běžet 17 km do práce a vidět onu krásnou kapličku.

To je ona, ta za to může

Kdo by to byl do Stravy řek. A přitom nezasvěcené okolí má za to, že mluvím pořád jen o jídle :)

Poznámka: toto není reklama na aplikaci. Nic jsem za to nedostala a nemám zájem na propagaci právě této aplikace :) Stejně tak může fungovat třeba Endomondo a jiné, které mi ještě nikdo neukázal :) A popravdě ... raději mi nic neukazujte :D

Poznámka 2: omlouvám se Pepovi za screenshot v článku :)  Tento více  odpovídá realitě :)



19 komentářů:

  1. Tak Strava říkáš? Což o to leaderboard umí teta Garmína také a vidíš tam všechny, nejen první tři, ale propojení s fotkami je opravdu parádní. No a kvůli takové pěkné kapli bych klidně jel i do Čebína.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem zapomněla připsat, že do Stravy se automaticky uploadují data z Garmin, Suunto, Endomondo, Runkeeper atd. To znamená, že můžeš udělat klub z lidí, kde každý používá jinou aplikaci :) Na Garminu vidím jen ty, co používají Garmin :)

      Vymazat
  2. Zajimave, o te aplikaci slysim poprve a rozhodne to stoji za vyzkouseni :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to jsem nepsala o segmentech, úsecích, které mají svoje vlastní leaderboardy a rekordy a které si můžeš po trase vytvořit ... garantuju, že jakmile se do toho pustíš, tak na tom pár hodinek času strávíš.

      Vymazat
  3. Hezkys to napsala. A fotí ti to líp než mě. :)

    Ještě bych u Stravy zmínil/pochválil měsíční výzvy (Challenge). Teď to jsou pro tyto: desítka, půlmaraton a počet km za měsíc. Člověk se může porovnat s lidmi z celého světa nebo třeba jen z jedné země.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Z toho prvního screenshotu je krásně vidět, komu to líp běhá (5:43 vs 5:32 min/km). :)

      Vymazat
    2. No tak Challenge jsem nezmiňovala, páč mně stačí se porovnávat v rámci skupiny, ale je jasné, že tobě je naše skupina malá :D
      A to se teda omlouvám, já jsem prostě cvakla screenshot, kde je nějaká fotka a víc jsem nesledovala :( Tak já tam dodatečně ještě něco hodím :)

      Vymazat
  4. Parádní článek! - Poslední dobou nějak nemůžu najít běhací aplikaci, která by mi vyhovovala. Endomondo, které zbožňuji, mi z neznámého důvodu přestalo na telefonu fungovat...takže Stravu jdu okamžitě nainstalovat a vyzkoušet :)
    A to "hecování" v práci zní super - jednou bych chtěla taky pracovat v takovémto sportovním kolektivu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veroniko, Stravu zkus, kdyby něco nešlo, klidně mi napiš :) Nejsem odborník, ale ledacos už jsem si v tom vyzkoušela :)
      Sportovní kolektiv ... před čtyřmi lety jsme vyjeli z práce na půlmaraton čtyři a letos čtyřicet :) Pravda, je nás teď celkově víc zaměstnanců, ale hodně udělalo zorganizování společných výběhů, interní kvalifikace na půlmaraton, letos i víkendový running camp atd. .. a lidí pořád přibývá :)
      Ať ti to běhá :) R.

      Vymazat
    2. Tak Strava už si mě taky totálně získala. Používám jí od té doby, co jsi publikovala tento článek :-) Jen bych měla dotaz - jak jsi umístila tabulku se svými výkony do postranního panelu na blogu? Děkuji!

      Vymazat
    3. Už to vím, už jsem na to přišla sama ;)

      Vymazat
  5. Presne, presne... radsi mi nic neukazujte :-). I kdyz, krome neustaleho pobihani za utikajicimi detmi je moje pobihani letos dost katastrofa... takze kdo vi :-). Prima jaro!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bude líp, neboj :) Užij si dětičky, dokud tě potřebují :) A když občas vyjde běhání, tak jen dobře :) Měj se jarně!

      Vymazat
  6. Tož dobrou chuť Vám v tom Brně přeji!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pobavilo :) Jo, naše skupina se o jídlo hooodně zajímá :D

      Vymazat
  7. Parada!! Ovsem.. ja jsem v tomhle hroznej.. tak tak stiham zapisovat do excelu:)... Jsem sice spolen s x lidmi na garminu, ale uploaduji casto jen 1x za 3 mesice, s hodinkama nebeham po kazde beham.. vzdy ulozim, a kdyz ulozim, tak az po strasne dobe:).. Urcite bych nebyl dobry motivator..
    Ale to fajn, ze vas to takhle posunuje!!:)
    Drzim moc palce, fortky krasny!! At to beha..12:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak bodejť bys stíhal, s těma svýma dvojsměrkama a štrekama :) To my, co máme občas zápisek, si to musíme vynahradit alespoň tím, že zapisujeme jeden výběh několikrát :)

      Vymazat
  8. Jsem. Ale byla to víceméně nutnost, neb na Mytreneeku se dají od jisté doby data nahrávat jen přes Stravu. Uvidím, jak se spolu skamarádíme, zatím to vypadá zajímavě

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně skamarádění chvíli trvalo, než jsem tomu přišla na kloub a přišla na to, co všechno mi to umí vyplivnout za údaje ... a tak pro začátek se aspoň skamarádíme my dvě :) Už tě folowuju - ó ta čeština :)

      Vymazat