pondělí 13. ledna 2014

S Jobsem v hlavě

Fascinoval mě pán, co uběhl maraton a přitom upletl několik metrů dlouhou šálu. Netuším, jestli u toho ještě poslouchal muziku, ale tomu říkám panečku time management :) Já zatím stíhám u běhání jen číst. Má to ale jeden háček. Když se začtu, přestávám vnímat okolí. Není to jako u poslouchání muziky. Při té často vypnu mozek a nechávám se unášet rytmem. U knih nelze nevnímat. Nebo ano, ale to potom příliš nesvědčí o kvalitě čtiva. A tak se mi stalo, že jsem se zaposlouchala do Jobse a v klidu si běžela na křižovatce na červenou. A dost. Od té doby chodím s Jobsem na dráhu. Běháme spolu do zblbnutí dokola a nic mi nehrozí. Leda tak pozdní příchod domů :)

nikým nerušené stopy

Tuhle se mi vybila v mp3 baterka a tak jsem měla čas popřemýšlet nad paralelami, které na mě z knih vyskakují. To je mimochodem jedna z mála nevýhod audioknih, že nelze odložit text a přenést se do vlastních myšlenek ... aniž by člověk sundával rukavice a šmátral v kapsičce po tlačítku "pause". Myslela jsem na to, jak člověka ovlivní místo, kde žije. Bůhví, kde by byl Jobs, kdyby se jeho rodiče nestěhovali z místa na místo a on tak nepotkával ty správné lidi. Myslela jsem na to, jak nás každé nové prostředí utváří a jaký má na nás vliv a jak jsme my, nestěhovaví, o tato poznání ochuzeni. Mám za to, že to nemusí být ani stěhování desítky kilometrů daleko. Někdy se stačí přiblížit k lesu. Běhala bych, kdybych zůstala bydlet v centru města? Překonala bych pohledy těch navoněných v dress codu, na upachtěnou v elasťáčcích nebo se raději skryla do klimatizovaných fitcenter? A tak když mi psala kamarádka, co se zanedlouho stěhuje o pár kilometrů dál z města, že se jí vůbec nechce, napsala jsem jí: nezoufej, třeba tě čeká nový život :)

* dnes se mi rozbila mp3, tak bude Jobs chvíli u ledu
** dnes večer mi spadl iPhone do polévky ... husté, z cizrny ... pěkně se za ním za mého šoku zavřela hladinka ...  paralely zde nehledejte ... to je jen moje nešikovnost :)

16 komentářů:

  1. Ta audiokniha j v CZ nebo EN?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám ji v češtině. V angličtině by ani ta dráha nebyla bezpečná :)

      Vymazat
    2. A kde se dá koupit?

      Vymazat
    3. http://audioteka.cz/steve-jobs,audiokniha.html
      Za 26 hodin se dá naběhat spousta kilometrů :)

      Vymazat
  2. Jsi muj clovek, dlouhy behy prezivam na rozhlasovych hrach, pohadkach a podobnych pomalych audio-zaznamech. A taky casto zapominam, ze kolem jezdi auta :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A taky ti padají telefony do polívky? :D
      Mně se osvědčilo mluvené slovo líp než hudba ... pokud teda chci běhat pomalu a nezrychlovat do rytmu :)

      Vymazat
    2. Do polivky ne, ale podarilo se mi nedavno zapomenout mobil v kapsicce behacich sortek, kdyz jsem je hazela do pracky. Nechci delat reklamu, ale je to stary Samsung na 2 sim-karty a prezil!

      Vymazat
  3. Ocenuju.. Ja diky provozu.. ci cemukoliv jinemu.. proste se sluchatkama nemuzu.. ale je fakt.. draha.. vypada bezpecne!:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkus to. Běhání dostane nový rozměr. Nebudeš poslouchat své tělo a ono to bez té kontroly vydrží :)

      Vymazat
  4. Taky běhám bez sluchátek, hlavně kvůli divokým psům, prasatům, medvědům, vlkům, losům a podobně...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, zvěř a dopravní prostředky ... taky nejsem náruživý posluchač, co bez sluchátek nevyběhne. V lese mě to vyloženě ruší ... chci poslouchat přírodu. Ale občas je to dobrá změna :)

      Vymazat
  5. Iphone ale patří do polévky.. Nebo ne? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vzhledem k tomu, že funguje, tak asi jo :D Ale dalo práci, vyšťourat tu cizrnu špendlíkem z dírek mikrofonu ... :)

      Vymazat
  6. Zivotopis Jobse je hodne inspirativni, na draze jsem ho take poslouchal. A s tim telefonem v polevce ... ty nevis, ze pri jidle se nehraje?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale tak to náhodou dodržuju. Jídlo se má vychutnat. Ale když ta polívka byla ještě moc teplá ;-)

      Vymazat